Iceracing.pl

Sporty zimowe w pełnej krasie

Jak utrzymać formę w zimę?

Ćwiczenia wymagają dyscypliny, a zimą tym bardziej. Mniej godzin światła słonecznego, zimna pogoda sprawiają, że bardziej kuszące jest pozostanie w domu, pod osłoną ogrzewania lub koca, zamiast pójścia na siłownię lub ćwiczenia na świeżym powietrzu.

Jednak zima czy chłód nie powinny nas zniechęcać do wykonywania rutynowych ćwiczeń fizycznych, które utrzymują nas w dobrej formie, a przede wszystkim oddalają od siedzącego trybu życia, który tak bardzo szkodzi naszemu zdrowiu. I dotyczy to wszystkich grup wiekowych, od nastolatków po osoby starsze. Oto kilka porad, jak utrzymać formę w zimę.

Aby być aktywnym można wybrać spacer na świeżym powietrzu lub w centrum handlowym. Również sporty na świeżym powietrzu, takie jak jazda na nartach, łyżwach czy sankach. Sporty halowe lub zamknięte, takie jak taniec, jogging lub podnoszenie ciężarów. Bieganie na świeżym powietrzu spala więcej kalorii przy wysiłku.

1. Rozgrzej się w domu

Przede wszystkim najważniejsze jest, aby przed jakąkolwiek aktywnością fizyczną poświęcić co najmniej dziesięć minut na rozgrzewkę. Powinno to obejmować rozciąganie, dzięki czemu ciało jest zaaklimatyzowane podczas kontaktu z zimnem

2. Ćwicz w grupie

Wykonywanie aktywności fizycznej w grupie jest motywujące i pomaga cieszyć się chwilą. Ćwiczenie z innymi jest bezpieczniejsze. Jeśli jednak lubisz ćwiczyć sam, zadbaj o elementy bezpieczeństwa. Noś przy sobie telefon, chodź po znanych trasach, które są ruchliwe i dobrze oświetlone. Zawsze informuj rodzinę lub przyjaciół o swojej trasie podróży.

3. Kup dobrej jakości ubrania

Kupuj dobrej jakości odzież zimową. Kup ciepłe skarpety, buty i odzież sportową. Chroń usta i nos szalikiem, ponieważ zimne powietrze może powodować choroby układu oddechowego. Noś czapkę i grube skarpety, ponieważ tracimy ciepło przez głowę i stopy. Uszy również wymagają uwagi, ponieważ są wrażliwe, więc jeśli nie zakrywasz ich czapką, użyj nauszników.

4. Wykorzystaj maksymalnie światło słoneczne

Weź pod uwagę, że zimą dostępnych jest mniej godzin naturalnego światła, więc wykorzystaj maksymalnie światło dzienne. Dzięki temu będziesz mógł lepiej widzieć otoczenie i podłoże, po którym się poruszasz.

5. Bądź innowacyjny

Kiedy nie możesz pójść pobiegać, pojeździć na rowerze lub podjąć inną aktywność fizyczną, spróbuj innych opcji. Znajdź kryty basen i pływaj dla urozmaicenia treningu. Kolejną alternatywą jest bieżnia. Wewnątrz spróbuj spinningu, pilatesu, fitnessu i treningu funkcjonalnego. Nie zapominaj także o diecie! Poznaj zdrowe zimowe przekąski: https://prowitaminy.pl/zimowe-przekaski-na-swietna-forme/